Kampania #ZnamTeNumery, która została zrealizowana pod patronatem Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej, otrzymała prestiżową nagrodę „Tytanowe Oko” podczas XX Festiwalu. Przedsięwzięcie ma na celu zwiększenie świadomości społecznej w zakresie oszustw telefonicznych i internetowych, szczególnie wśród seniorów. W ramach projektu powstały liczne materiały edukacyjne, a także dedykowane odcinki popularnego serialu „Lombard. Życie pod Zastaw”. Kampania spotkała się z pozytywnym odbiorem i docenieniem przez jury festiwalu.
Głównym celem kampanii #ZnamTeNumery jest uświadamianie seniorów o metodach, jakimi posługują się oszuści. Projekt został zainicjowany jako odpowiedź na narastające przypadki przestępczości związanej z wyłudzeniem. Działania te obejmują nie tylko tworzenie materiałów, które są wykorzystywane przez policję podczas spotkań z seniorami, ale również umieszczanie ich w różnych miejscach, takich jak ZUS, sanatoria oraz środkach komunikacji miejskiej. W tym kontekście trzeba zaznaczyć, że kampania korzysta z nowoczesnych narzędzi, w tym sztucznej inteligencji, aby skuteczniej dotrzeć do odbiorców.
Kampania #ZnamTeNumery to przykład owocnej współpracy między mediami, Policją a organizacjami pozarządowymi, co pozwoliło na dotarcie do szerokiej grupy społecznej. Edycje serialu „Lombard. Życie pod Zastaw” przyczyniają się do zwiększenia zasięgu edukacyjnego kampanii, co ma kluczowe znaczenie w budowaniu odporności społeczeństwa na zagrożenia związane z oszustwami. Otrzymanie nagrody „Tytanowe Oko” potwierdza, jak istotne są współdziałanie różnych instytucji w walce z przestępczością oraz zwiększaniu poziomu ochrony obywateli przed zagrożeniami, z jakimi mogą się spotkać na co dzień.
Źródło: Policja Chorzów
Oceń: Kampania #ZnamTeNumery nagrodzona „Tytanowym Okiem”
Zobacz Także